Мастер-класс в 5 классе.
Урок в 9классе
по теме: «Can we learn to live in Peace?»
Основная задача: Развитие лексических навыков, совершенствование навыков устной речи, монологической речи, чтения и аудирования.
Воспитательная задача: Учить учащихся преодолевать конфликты.
Оборудование: презентация, диск (аудирование), грамматическая таблица.
Ход урока:
1.Организационный момент.
Учитель: Good day. I am glad to see you. Who is on duty today? (рапорт дежурного).
Let s begin our lesson with a tongue – twister.
Whether the weather is cold
Whether the weather is hot
We’ll weather the weather
Whatever the weather
Whether we like it or not .
Учитель: What is this tonque – twister about?
What is the weather like today?
What will we discuss today?
Ученики: I think we will discuss different conflicts (between parents and children, children and teachers, between classmates).
2.Речевая зарядка.
Учитель:Let s give the definition of the word «conflict» in the form of syngvain (проверка домашнего задания).
Пример: big, small
to suffer, to prevent ,to resolve
We can learn to live in peace.
quarrel ,violence, misunderstanding
3. Обучение устной речи по теме.
Учитель: Answer the questions:
1.Why do conflicts happen?
2 .What may conflicts lead to?
3 .Do you have conflicts with your parents?
4. I am sure you do not always say discouraging things about your behaviour to your parents, about your bad marks . Am I right?
5. Do you have conflicts with your teachers?
6. How do young people try to cope with their problems?
7. What can we do to resolve conflicts?(conflict resolution –ex 40 p 114)
8. Is it possible to resolve all conflicts?
4. Совершенствование навыков чтения.
Упр.47 стр.116,117.( работа с текстом).
Учитель: Answer the questions:
1.Is it a conflict between a child and parents?
2 .Who started the conflict?
3. What was the subject of the conflict?
Работа в группах.
Work in groups . Study the case of the conflict .
the matter
A runt pig was born
Fern s point of view Fern s arguments
Fern s parents point of view Fern s parents arguments
Учитель: 1.Who do you think was more convenient?
2.How was the conflict resolved?
3.Do you think that it was fair?
Учитель: Try to remember what famous people said about preventing and resolving conflicts
(упр.45 стр.116).
5.Индивидуальные задания( работа в парах- 2 ученика работают у доски).
Учитель: Give some advice to young people how to resolve the conflict( задания на карточках).
Always Never
think about conflict
cheer up the
people
criticize differences
observe other peoples rights
avoid looking for a peaceful solution
make fun of people
be confident and relaxed
talk to people
provide a solution
quarrel with people
avoid criticizing conflicts
ask for advice from someone who is older than you
punish unfairly
be optimistic
speak calmly
provide a solution
listen attentively to other people
ignore someone s opinion
keep a sense of humor
bother someone
trouble people
bully people
tell people what makes you unhappy
6.Обучение навыкам аудирования.
Учитель: Listen to the conversation. Match the pictures and answer the questions.( упр.75,76 стр.125).
7.Работа над грамматическим материалом.( повторение правила «Образование наречий» - и уч-ся выполняют упр.88 стр129).
8.Подведение итогов.
Учитель: Lets give the summary what we did at our lesson today.
Уч-ся: We discussed the topic, read the text, answered the questions, listened to the text, worked at the grammar material.
Учитель: How would you appreciate your work at the lesson today?
Уч-ся сами оценивают свою работу.
Учитель оценивает уч-ся и объясняет дом. задание.( написать эссе «Can we learn to live in Peace?»).
Управление общего образования администрации Ртищевского муниципального района Саратовской области
МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 4 Г.РТИЩЕВО САРАТОВСКОЙ ОБЛАСТИ»
Технологическая карта урока английского языка в 7 классе по теме: « Meet the winners of the international Teenagers Competitions».
Учитель английского языка
Луничкина Татьяна Петровна
Тема |
”Meet the winners of the International Teenagersי Competitions. |
Тип урока |
Урок обобщения и систематизации знаний учащихся. |
Основная цель урока
|
Основная задача: Тренировать уч-ся в развитии коммуникативных умений в устной, диалогической речи, в чтении, письме. Развитие общих и специальных учебных умений: работать с книгой и справочной литературой, Интернетом. Закрепление языковых знаний в формировании навыков: фонетических, орфографических, лексических и грамматических.
|
Планируемый результат |
Уметь высказываться по теме (монолог и диалог), извлекать из текста необходимую информацию, уметь разыгрывать ролевую игру. |
Цель урока |
Образовательная цель: Во всех видах речевой деятельности повторить ранее изученные лексические единицы по теме «”Meet the winners of the International Teenagersי Competitions». Развивающая цель: Развивать умения и навыки устной речи в монологическом и диалогическом высказывании, восприятии речи на слух. Воспитательная цель: воспитывать культуру общения и выражение эмоций, интерес к странам изучаемого языка. Развитие социокультурной компетенции(сведения социокультурного характера – умение выделять общее и специфичное в культуре родной страны и стран изучаемого языка).
|
Основные понятия |
Лексика по теме. Грамматика: времена. |
Межпредметные связи |
Литература, география, история. |
Ресурсы: - основные - дополнительные |
Учебник английский язык 7класс. М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева Тема: « Meet the winners of the International Teenagersי Competitions » презентация к уроку (приложение 1), презентации, подготовленные обучающимися (приложение 2), компьютер, интерактивная доска. |
Организация пространства |
Работа фронтальная, индивидуальная, по цепочке, в группах.
|
Технология проведения |
Деятельность учителя |
Деятельность ученика |
Обучающие и развивающие задания каждого этапа урока. УУД |
Средства обучения |
1 этап. Организационно - мотивационный Мотивирование к учебной деятельности.
|
Учитель приветствует учащихся! Учитель:Today we are having a lesson in the form of the conference. The topic of the conference is «Meet the winners of the International Teenagers Competition.» The winners represent the English speaking countries and Russia. Meet the participants of the conference.The conference is taking place in Moscow. There are also some representatives from different schools from Russia.
|
Перед конференцией победители соревнований знакомятся друг с другом.
1.How do you do? My name is Jess. I am from Canada. And who are you? 2.Hello. My name is Jullianna. I am from the USA. Where are you from? 3.I am Jennie. I am from New Zealand. And you? 4.Nice to meet you. My name is Laura. I am from Australia. 5.Let me introduce myself. I am Polina. I am from Russia. Pleased to meet you. 6.My name is Patricia.I am from Great Britain.
|
Постановка проблемного вопроса
Коммуникативные УУД Регулятивные УУД Общеучебные УУД Личностные УУД
|
Метод проблемного обучения
|
2 этап – актуализация знаний и фиксирование индивидуального затруднения |
Учитель: There is a journalist at the conference. Her name is Kate. She is going to ask some questions.
|
Журналист задает вопросы, участники конференции отвечают на вопросы:
Kate: Are you glad to become the winner of the International Competition? 1.Oh, yes of course. I tried my chance and was lucky to win. Kate: Are you the first time in Moscow? What are your impressions? 2.Oh,Moscow is a very beautiful city. I saw the Kremlin, Red Square and many other places of interest. Moscow is super! Kate: Have you ever spoken at any large meeting? 3. Yes, I have. Kate: When was it? 3. At the end of the school year. It was a meeting with exchange partners from the USA. Kate: Did you speak English or Russian? 3. I spoke English and it was not easy. Kate: Good luck. 3. Thank you. Kate: And you? Have you ever spoken at the International meeting? 4. No,I have never been at any International meeting before. Kate: So, it is the first time you are going to speak at the International conference today? 4. Yes, it is.And I am a little nervous. Kate: Everything will be O.K. 4. Thank you.
|
Обучающиеся отрабатывают навыки диалогической речи.
Коммуникативные УУД Регулятивные УУД Общеучебные УУД
|
Учебное сотрудничество |
3 этап Включение в систему знаний. Обобщение ранее полученных знаний
Контроль ЗУН . (монологическое, диалогическое высказывание, понимание чтения, знание грамматики) . |
Учитель: It is time to begin the conference.
Учитель: The journalist has some more questions for the winners.
Учитель: Our role game has finished. You learned many new things about English speaking countries. What country would you like to visit and why?
Учитель:. English is the main language in the English speaking countries and the international language in the world. Let s discuss the reasons for learning English.
Учитель: Find out and prove from the text ex.44. p. 42 what you have written.
Учитель: Why do you learn English?
Учитель: In the age of new technologies English is a good chance for you to communicate with teenagers from other countries and to take part the Teenagers competitions. Let s train and do the tasks which were published in the Internet last year.
“ We live on the same Planet”
The competition will be open to anybody over the age of 10 up to 15 . Find it on the site :WWW. RU Teenagers Competition. If you are over the age of 12, like travelling, want to make new friends, want to improve your English Just answer the questions! Unesco offers 50 lucky participants the chance to visit all the English speaking countries absolutely free. So for the chance to win the tour just answer the following questions: 1.Describe yourself in 5 words. 2.How would you see yourself in10 years? 3.How would you see your planet in 10 years? 4.What is your motto?
|
Победители соревнований рассказывают о своих странах, представляя свои проекты о Великобритании, США, Новой Зеландии, Австралии, Канаде, России.
Журналист задает вопросы, участники конференции отвечают на вопросы:
Kate: Was it interesting for you to take part in the conference? 5. Yes, of course. I learned many interesting things about many countries. I made a lot of friends here. It is great. Kate: And what are your impressions? 5. It is exciting. I like everything. Yesterday we made an excursion about Moscow. I like all the historical buildings and the City of course. And I got acquainted with Moscovites. They are sociable, friendly and kind. Kate: Are you from Great Britain? What did you like best of all? 6. Everything was O.K. I learned many interesting things about Russia, Canada, the USA, Australia and New Zealand. Kate: Thank you.
Ученики говорят: какую страну они хотели бы посетить и почему.
The reasons for learning English: (уч –ся пишут причины на доске)
the means of communication
the language of politicians
to travel to the English speaking countries
for business
to take part in the international competitios
to use Internet
to read literature
to listen to English songs
to watch videos and films
Уч-ся читают текст и находят подтверждения в тексте.
Обучающиеся отвечают на вопрос: почему они изучают английский. яз.
Обучающиеся отвечают на вопросы учителя. |
Монологическое высказывание учащихся. Самооценка. Как я справился с проектом?
Обучающиеся отрабатывают навыки диалогической речи.
Монологические высказывания.
Обсуждение по данному этапу урока.
Обмен мнениями.
Чтение и понимание текста, выполнение заданий с целью контроля.
После прочтения текста осуществляется контроль понимания текста
Личностные УУД Познавательные УУД
Коммуникативные УУД Регулятивные УУД Общеучебные УУД
|
Учебное сотрудничество, ролевая игра.
Интерактивная доска
|
4 этап Рефлексия учебной деятельности на уроке.
|
Учитель благодарит учащихся за работу, оценивает их работу и задаёт задание на дом – подготовить сообщение «Английский язык – международный язык в современном мире».
|
Учащиеся говорят о том, что они делали на уроке. Как они это выполнили, чему они научились, изучая данную тему. (знают лексику, могут рассказывать об англо-говорящих странах, разыгрывать ролевую игру). |
|
|
Список использованных источников:
· Werner Beile, Alice Beile-Bowes. Learning English: Modern course.
- Maria Correlak. Step by step.
- McArthur, Tom (1992) The Oxford Companion to the English Language, New York: Oxford University Press .
- Goodey, Noel (1984) The Magic English Grammar, Paris: Esselte Studium AB.
· Britannica Encyclopedia (Multimedia Edition)
· British Multimedia Encyclopedia
- The English Encyclopedia 2000.(I. Bakanov, N.V.Beregovaya.English 1997
- E.Zanina.)